Kano-model Het Kano-model of de Kano analyse is een sleutel in een hogere klanttevredenheid. Dus als je wilt dat klanten bij je terug komen, bepaal je met dit model de…
7M inputfactoren Lean Six Sigma 7M inputfactoren Lean Six Sigma gaat over de relaties die je kunt leggen tussen de inputs en de output. Als je koekjes maakt, dan heb…
Anderson Darling test In Six Sigma werk je met voorspellende statistiek en heb je te maken met de Anderson Darling test. Als je met met data aan de gang bent,…
Lean Change Management Als Green Belt en Black Belt ben je de change agent voor veranderingen met Lean en of Six Sigma. Lean Change Management houdt in dat je in…
Hoe herken je weerstand Misschien kun je je nog van Natuurkunde herinneren dat Actie is Reactie. In veranderprocessen zul je hetzelfde ervaren namelijk dat je weerstand tegenkomt. Soms herken je…
Pareto chart met voorbeeld In dit artikel gaan we in op de Pareto chart met voorbeeld. De Pareto chart is één van de Quality Management Tools. Een andere bekende tool…
DMAIC methode De DMAIC is de afkorting voor Define, Measure, Analyze, Improve en Control. DMAIC methode om grondoorzaken weg te nemen. Je gebruikt de DMAIC als de probleemoplossende methode in…
Waarom de Normaal verdeling van belang is voor verbeteren Statistiek is niet het meest populaire vak op school. Waarom de Normaal verdeling van belang is voor verbeteren? Als je met…
PPM Parts per Million om kwaliteit uit te drukken is de manier hoe goed of juist hoe slecht jouw proces presteert. Je ziet dat de meeste mensen liever percentages gebruiken.…
Stakeholder Analyse Als je verbetert, is de stakeholder analyse of stakeholder analysis een belangrijke tool bij de opstart van jouw project. Met de stakeholder analysis breng je in kaart wie…